אבלציה לגידולים בכבד - טיפול בעזרת רדיולוגיה פולשנית על ידי החדרת מחט

אבלציה לגידולים בכבד

אבלציה לגידולים בכבד

אבלציות לנגעים בכבד מבוצעות כבר שנים רבות לגידולים ראשוניים ושניוניים. מדובר בפעולה בעלת פרופיל בטיחות גבוה עם הארעות סיבוכים נמוכה- פחות מ-5 % סיבוכים משמעותיים. סיבוכים עיקריים הם:

  1. דימומים
  2. פגיעה באיברים סמוכים (מעי, אדרנל, סרעפת, לב) אותה ניתן למנוע באמצעות טכניקה של הידרו ופניאומודיסקציה שבה מזריקים אויר ו/או נוזל להרחקת האיברים הסמוכים
  3. פגיעה בכבד כולל דליפת מרה, טרומבוזיס של כלי דם ורידים או פורטליים, יצירת אבצסים ( כל אלו אינם סיבוכים מיידיים ומאוד תלויי מבצע הפעולה, טכניקת הביצוע ומיקום הנגע ונדירים)
  4. כאבים

הפעולה מבוצעת בהרדמה כללית/סדציה עמוקה לצורך שליטה על הכאב במהלך ולאחר הפעולה. הפעולה מבוצעת על ידינו בהנחייה של לפחות 2 סוגי הדמייה- לרוב סונר CBCT ולעיתים בשימוש בתוכנות נביגציה לדיוק בהכנסת מחט האבלציה למטרה. יש לנו ניסיון רב בביצוע הפעולה גם בגידולים ראשוניים וגם בגרורות בכבד. הפעולה מבוצעת בחתך מזערי בעור לצורך הכנסת מחט של 13G.

לרוב מדובר בפעולה קצרה אשר לוקחת פחות משעה (משך האבלציה עצמה לוקח דקות ספורות), ההרדמה, מיקום המחט וביצוע הרחקת האיברים הם אלו שלוקחים את עיקר הזמן.

יש לצוותנו ניסיון רב ביותר בביצוע אבלציות לנגעים במיקומים בעייתיים בכבד אשר לא ניתן לטפל בהם בניתוח לכריתה ומהווה את הטיפול היחיד היכול להביא להחלמה מלאה במקרים שאינם נתיחים.

כאמור פרופיל הבטיחות של הפעולה מצוין וההחלמה מהפעולה לרוב הנה מהירה ביותר כשניתן לשחרר את המטופלים יום למחרת הפעולה (ולעיתים אף בערב הפעולה במידה והפעולה בוצעה בשעות הבוקר) עם חזרה לשגרה מלאה תוך ימים ספורים.

למאמר המורחב של WJH WORLD JOURNAL OF HEPATOLOGY כנסו כאן.

מאת: דר’ אחיהוד בנדט – מנהל תחום רדיולוגיה פולשנית

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

התקשרו עכשיו